بررسی رابطه بازارگرایی با کیفیت مواجهه خدمت در صدا و سیمای مرکز اردبیل
- 1 مربی،گروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی نوین، اردبیل، ایران
- 2 کارمند معاونت برنامهریزی و امور مالی مرکز صداوسیما اردبیل- ایران
چکیده
امروزه از بازارگرايي برای اجراي مفهوم بازاريابي و عملياتي ساختن آن استفاده ميشود اخيراً مواجهه خدمت در حوزه بازاريابي خدمات و کیفیت خدمت، توجه ويژهاي به دلیل اهميت ادراكات مشتري به خود جلب کرده است؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازارگرایی باکیفیت مواجهه خدمت در صداوسیمای مرکز اردبیل است. در این پژوهش جامعه آماري شامل کلیه مشتریان مراجعهکننده به صداوسیما در استان اردبیل که تعداد آنها بر اساس فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه و پرسشنامه بهصورت نمونهگیری در دسترس در بین مشتریان توزیع گردید ؛ و روايي آن بر اساس روايي صوری و پايايي آن با ضريب آلفاي کرونباخ بررسي گرديد. جهت یافتههای پژوهش از نرمافزار معادلات ساختاری PLS 4.9 استفاده گردید. نتايج نشان داد که بازارگرایی و کیفیت مواجهه خدمت در مرکز صداوسیمای اردبیل رابطه معنیداری وجود دارد و همچنین نقش تعدیل گر کیفیت خدمات در رابطه با بازارگرایی و کیفیت مواجهه خدمت تائید شد.
- دفعات مشاهده مقاله: 307
- دفعات دانلود مقاله کامل : 332