بررسی تأثیر دلبستگی برند بر قصد خرید مشتری از کالاهای اصلی یا تقلبی برند های لوکس

  • جلال عبدی 1
  • مهدی سواد کوهی ماهفروجکی 2
  • فاطمه غفوری 3
  • 1 دکترای مدیریت کار آفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
  • 2 دکترای مدیریت کار آفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 1-16
چاپ شده: 1400-05-11

چکیده

تحقيق حاضر با عنوان بررسی تاثیر دلبستگی برند بر قصد خرید مشتری از کالاهای اصلی یا تقلبی برند های لوکس مي باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و از لحاظ روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان دیجی کالا می باشد. در این تحقیق، با استناد به جدول تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه های نامحدود در تحقيق حاضر 384 نفر می باشد. همچنین بایستی عنوان نمود که نمونه گیری تحقیق حاضر به صورت نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس می باشد. پرسشنامه حاضر دارای روایی محتوایی بوده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ اندازه گیری شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و AMOS22 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که مزایای اقتصادی محصولات تقلبی با قصد خرید برند تقلبی، لذت از خرید محصولات تقلبی با قصد خرید برند تقلبی، مادی گرایی با قصد خرید برند اصلی، تناسب خود واقعی با قصد خرید برند اصلی، قصد خرید برند تقلبی با قصد خرید برند اصلی، خود آگاهی عمومی با دلبستگی به برند و عزت نفس با دلبستگی به برند رابطه مستقیم دارد و همچنین لذت از خرید محصولات تقلبی با قصد خرید برند اصلی رابطه منفی دارد.

کلمات کلیدی: دلبستگی برند، قصد خرید مشتری، کالاهای اصلی، کالاهای تقلبی، برند لوکس

ارجاع به مقاله
عبدی ج., سواد کوهی ماهفروجکی م., & غفوری ف. (1400). بررسی تأثیر دلبستگی برند بر قصد خرید مشتری از کالاهای اصلی یا تقلبی برند های لوکس. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 1-16. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/875

  • دفعات مشاهده مقاله: 371
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 344