بررسی تأثیر کیفیت درک شده، دلبستگی به برند و اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری

  • جلال عبدی 1
  • مهدی سواد کوهی 2
  • نقی عربی 3
  • 1 دکترای مدیریت کار آفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
  • 2 دکترای مدیریت کار آفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش خاک و پی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 17 (1400) , صفحه 23-34
چاپ شده: 1400-05-25

چکیده

هدف از این تحقیق شناسایی تاثیر کیفیت درک شده، دلبستگی به برند و اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری به محصولات سازگار با محیط زیست می باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش از روش میدانی که شامل مصاحبه و پرسشنامه و کتابخانه ای شامل کتب، پایان نامه ها، مقالات و ... استفاده شده است. همچنین اطلاعات اولیه از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. جامعه آماری مورد بررسی کلیه مشتریان محصولات ارگانیک شهر تهران می‌باشد که حجم آن نامحدود می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 384 نفر برآورد شد که از روش نمونه‌گیری تصادفی از بین مشتریان محصولات ارگانیک شهر تهران انتخاب گردید. تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق به وسیلۀ نرم افزار SPSS19 و LISREL 8.54 انجام گردیده است. کلیه فرضیات تحقیق نشان می دهد که کیفیت درک شده بر وفاداری مشتری، کیفیت درک شده بر دلبستگی به برند، دلبستگی به برند بر وفاداری مشتری و اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر دارند ولی کیفیت درک شده بر اعتماد مشتری تاثیر ندارد.

کلمات کلیدی: کیفیت درک شده، دلبستگی به برند، وفاداری مشتری، اعتماد مشتری

ارجاع به مقاله
عبدی ج., سواد کوهی م., & عربی ن. (1400). بررسی تأثیر کیفیت درک شده، دلبستگی به برند و اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(17), 23-34. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/906

  • دفعات مشاهده مقاله: 453
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 412