نقش بازایابی خلاق و کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کار بر اساس مدل خودسازماندهی

  • حمید کاکائی 1
  • زینب طباطبایی یگانه 2
  • طوبی حقیقت 3
  • مرجان دامن کشیده 4
  • 1 دانشجوی دکتری اقتصادسنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران
  • 3 دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
  • 4 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 791-803
چاپ شده: 1400-11-09

چکیده

امروزه کسب و کارها در محیطی فعالیت می­نمایند که بسیار پیچیده، غیرقابل پیش­بینی و متلاطم می­باشد. برای اینکه در چنین محیطی بتوان دوام آورد، کسب و کارها باید بتوانند عوامل و معیارهای مختلف را در جهت بهبود عملکرد شناسایی و جهت افزایش آن گام بردارند. از زمان ورود مفهوم خودسازماندهی از حوزه­های سیستم­های پیچیده به حوزه­های مدیریتی و کسب و کار، این موضوع مورد توجه پژوهشگران بسیاری قرار گرفته است و محققین مختلف با رویکردهای متفاوتی به آن نگریسته­اند اما فقدان پژوهشی که با رویکرد بازاریابی خلاق و کارآفرینانه ارتباط آن را با عملکرد کسب و کار بررسی کند، احساس می­گردد. در این راستا هدف تحقیق حاضر بررسی بازاریابی خلاق و کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کار بر اساس مدل خودسازماندهی می‌باشد. در راستای دستیابی به هدف حاضر، با استفاده از مرور مطالعات نظری و مطالعه توصیفی، سعی شده است تا با نگاهی مختصر و جامع بر مفاهیم متغیرهای تحقیق، درک مناسبی از آن­ها را به وجود آورده و کمبود مطالعات نظری در این زمینه رفع گردد.

کلمات کلیدی: بازاریابی خلاق و کارآفرینانه، عملکرد کسب و کار، خودسازماندهی

ارجاع به مقاله
کاکائی ح., طباطبایی یگانه ز., حقیقت ط., & دامن کشیده م. (1400). نقش بازایابی خلاق و کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کار بر اساس مدل خودسازماندهی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 791-803. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1154

  • دفعات مشاهده مقاله: 324
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 378