نقش استراتژی‌های سرمایه انسانی بر بهبود رضایت شغلی (مورد مطالعه: بانک ملت شعب تهران)

  • حميد كاكائی 1
  • امیر حسین میرزائی 2
  • مرجان دامن کشیده 3
  • هادی محمدی محمدی 4
  • 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
  • 2 کارشناس ارشد عمران (گرایش مدیریت ساخت)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی (کرمان)، ایران
  • 3 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
  • 4 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 61-73
چاپ شده: 1400-08-29

چکیده

هدف پژوهش حاضر که از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت داده‌ها توصیفی پیمایشی است، بررسی نقش استراتژی‌های سرمایه انسانی بر بهبود رضایت شغلی است. 250 نفر از کارکنان بانک ملت شعب تهران را جامعه آماری تحقیق تشکیل داده که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای تعداد 151 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. گردآوری داده‏ها بر اساس پرسشنامه‌های استاندارد انجام گرفته است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت‌پی‌ال‌اس انجام گرفته است. نتایج نشان داد که استراتژی‌های سرمایه انسانی نقش مثبت و معناداری بر بهبود رضایت شغلی کارکنان دارند. می­توان نتیجه گرفت که استراتژی‌های جذب و استخدام، استراتژی توسعه منابع انسانی، استراتژی مدیریت عملکرد، استراتژی جبران خدمات و استراتژی روابط کارکنان می‌توانند نقش مثبت و معناداری بر بهبود رضایت شغلی داشته باشند.

کلمات کلیدی: استراتژی سرمایه انسانی، رضایت شغلی، صنعت بانکداری

ارجاع به مقاله
كاكائی ح., میرزائی ا. ح., دامن کشیده م., & محمدی محمدی ه. (1400). نقش استراتژی‌های سرمایه انسانی بر بهبود رضایت شغلی (مورد مطالعه: بانک ملت شعب تهران). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 61-73. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1042

  • دفعات مشاهده مقاله: 385
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 454

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده