بررسی تأثیر رضایت‌مندی و اعتماد مشتریان از گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل

  • سمیه صائب نیا 1
  • سولماز ارژنگ 2
  • اکبر جاویدی 3
  • 1 مربی، گروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی نوین، اردبیل، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد، حسابداری، موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی مقدس اردبیلی، اردبیل، ایران
  • 3 دانشجوی کارشناسی ارشد، حسابداری، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی نوین، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 3 شماره 8 (1398) , صفحه 85-97
چاپ شده: 1398-02-17

چکیده

امروزه مشتریان و مصرف‌کنندگان در جستجوی عرضه‌کنندگانی بوده که کالا یا خدماتی بهتر به آن‌ها ارائه کنند. اعتماد مشتری و کسب رضایت وی اساسی‌ترین عوامل در تداوم سازمان‌های مختلف، ازجمله شرکت خودروسازی سایپا و نمایندگی‌های زیر فعالیت این شرکت می‌باشد. این شرکت با توجه به منحصربه‌فرد کردن فعالیت‌های مربوط خدمات گارانتی بدنه را در راستای افزایش رضایت مشتریان راه‌اندازی نموده است. گارانتي بدنه سايپا يكي از سرویس‌های جذاب  سايپا كارت طلايي می‌باشد كه مالكان خودروهاي سواري گروه سايپا می‌توانند با خريد آن اتومبيل خود را در صورت آسيب ديدن بر اثر حوادث و يا سرقت‌های احتمالي تحت پوشش این بیمه قرار دهند. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رضایت‌مندی و اعتماد مشتریان از گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل است که از لحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی - همبستگی است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 89 نفر محاسبه که به روش تصادفی در دسترس در بین مشتریان نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل که حداقل یک‌بار از این گارانتی استفاده نموده‌اند توزیع و به‌صورت تکمیل‌شده جمع‌آوری گردید. ابزار مورداستفاده پرسشنامه می‌باشد. برای نتیجه‌های یافته از نرم‌افزار spss20 بهره گرفته‌شده است که نتایج پژوهش حاکی از آن است که رضایت مشتری بر گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 اردبیل تأثیر معنادار دارد و همچنین تأثیر مثبت و معنادار اعتماد مشتریان بر گارانتی بدنه سایپا تائید شد.

کلمات کلیدی: رضایت از مشتری, اعتماد مشتری, گارانتی بدنه سایپا, نمایندگی 2110 سایپا استان اردبیل

ارجاع به مقاله
صائب نیا س., ارژنگ س., & جاویدی ا. (1398). بررسی تأثیر رضایت‌مندی و اعتماد مشتریان از گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 3(8), 85-97. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/150

  • دفعات مشاهده مقاله: 369
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 574