بررسی تاثیر نیروهای صنعت و جهت¬گیری بازار بر عملکرد بانک ملت ‏شهر اردبیل

  • سمیه صائب نیا 1
  • بهاره شهامتی نیری 2
  • رقیه محمدی 3
  • 1 مربی، گروه مدیریت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی نوین، اردبیل، ایران
  • 2 کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی نوین، اردبیل، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی نوین، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 2 شماره 7 (1397) , صفحه 27-36
چاپ شده: 2019-08-11

چکیده

در اين پژوهش قصد بر اين است تا تأثير نیروهای صنعت، جهت‌گیری بازار بر عملکرد بانک ملت شهرستان اردبیل بررسي شود. جامعه آماري شامل تمامی کارکنان بانک ملت در شهرستان اردبیل است. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 170 نفر بدست آمد که بر اساس روش نمونه گيري غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری مولفه هاي نیروهای صنعت، جهت گیری بازار و عملکرد سازمان از پرسشنامه تاکاتا و همکاران (2016) استفاده شد. روايي پرسشنامه به صورت محتوايي، صوری و پايايي پرسشنامه نیز با ضريب آلفاي کرونباخ بررسي گرديد. تخمین مدل بر اساس روش معادلات ساختاری با بکارگیزی نرم‌افزار آموس انجام گرفت. نتايج نشان داد که نیروهای صنعت تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بانک ملت دارد؛ و همچنین جهت گیری بازار بر عملکرد بانک تاثیر مثبت و معنادار دارد و نهایتا بر اساس نتایج تحقیق پیشنهادهایی برای ارتقای عملکرد بانک ارائه گردید.

کلمات کلیدی: نیروهای صنعت, جهت گیری بازار, عملکرد سازمانی, بانک ملت شهر اردبیل

ارجاع به مقاله
صائب نیا س., شهامتی نیری ب., & محمدی ر. (2019). بررسی تاثیر نیروهای صنعت و جهت¬گیری بازار بر عملکرد بانک ملت ‏شهر اردبیل. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 2(7), 27-36. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/99

  • دفعات مشاهده مقاله: 330
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 328