بررسی تأثیر تمایل به تعامل آنلاین و نگرش مشارکت بر اعتماد و وفاداري نگرشی مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بانک صادرات)

  • مریم قادری فر 1
  • مائده مجیدی جمنانی 2
  • 1 دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 1137-1164
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر تمایل به تعامل آنلاین و نگرش مشارکت بر اعتماد و وفاداري نگرشی مشتریان بانک صادرات می باشد. این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان بانک صادرات در شهر ساري در سال 1401 بودند براي محاسبه تعداد نمونه درجامعه نامعلوم فرمول کوکران استفاده‌شده بود که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 384 تعیین‌شده بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 19 سؤالی استاندارد از فرم و همکاران (2021)؛ (اریک و همکاران 2021)؛ (بواتنگ و همکاران 2019) است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0 تائید شد و پرسشنامه‌ها به روش غیر احتمالی دردسترس دراختیار مشتریان قرارگرفته است. روایی پرسشنامه براساس آزمون CVR سنجیده شده است. براي تجزیه‌وتحلیل آماري یافته‌ها، از آمار توصيفي و استنباطي استفاده‌شده است. در بخش نخست، تجزیه‌وتحلیل توصيفي یافته‌ها به‌صورت ترسيم جداول و نمودارهای فراوانی ارائه شد. در بخش دوم براي استنباط آماری وآزمون فرضیات از نرم‌افزار آماري SPSS نسخه 24 و مدل‌سازی معادلات ساختاري Smart Pls ارائه شد. نتایج نشان داد که تمامی فرضیات پژوهش مورد تأیید قرارگرفته‌اند و اعتمادمشتری به طور معناداری میان تمایل به تعامل آنلاین و نگرش مشارکت بر وفاداری نگرشی نقش میانجی ایفا می کند و تمایل به تعامل آنلاین نیز بیشترین تاثیر را بر نگرش مشارکت دارد.

کلمات کلیدی: تمایل به تعامل آنلاین، نگرش مشارکت، اعتماد، وفاداري نگرشی

ارجاع به مقاله
قادری فر م., & مجیدی جمنانی م. (1402). بررسی تأثیر تمایل به تعامل آنلاین و نگرش مشارکت بر اعتماد و وفاداري نگرشی مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بانک صادرات). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 1137-1164. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2325

  • دفعات مشاهده مقاله: 280
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 161