بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت (مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت مغان)
- 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، پارس آبادمغان، ایران
- 2 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده
هدف از انجام تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت(مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت مغان) بود. روش تحقیق از نوع هدف کاربردی که از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان بود که حجم نمونه براساس جدول کوکران 320 نفر تعیین شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه مشئولیت اجتماعی(کارول،1991)، پرسشنامه رضایتمندی مشتریان (درزی و باهات،2018) و پرسشنامه شهرت سازمانی(فومبران و ونریل، 2003) بود که روایی محتوایی و صوری پرسشنامه ها به وسیله اساتید مدیریت تایید و پایایی آلفای کرونباخ آن برای پرسشنامه مسئولیت اجتماعی 89/0 ، برای پرسشنامه رضایتمندی مشتریان 81/0 و برای پرسشنامه شهرت شرکت 74/0 گزارش گردید. یافته های تحقیق نشان داد که رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت کشت و صنعت مغان تحت تاثیر مسئولیت اجتماعی است بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسئولیت اجتماعی میتواند به شرکت کمک کند تا روابط عمومی بهبود یابد و باعث افزایش شهرت، اعتبار و ارزش افزوده شرکت در بازار و رضایتمندی مشتریان شود.
- دفعات مشاهده مقاله: 141
- دفعات دانلود مقاله کامل : 145