بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت (مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت مغان)

  • محسن عزیززاده 1
  • اکبر مهدوی قره آغاج علیا 2
  • 1 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، پارس آبادمغان، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 28 (1403) , صفحه 2305-2314
چاپ شده: 1403-03-31

چکیده

هدف از انجام تحقیق بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر  رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت(مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت مغان) بود. روش تحقیق از نوع هدف کاربردی که از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان بود که حجم نمونه براساس جدول کوکران 320 نفر تعیین شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه مشئولیت اجتماعی(کارول،1991)، پرسشنامه رضایتمندی مشتریان (درزی و باهات،2018) و پرسشنامه شهرت سازمانی(فومبران و ونریل، 2003) بود که روایی محتوایی و صوری پرسشنامه ها به وسیله اساتید مدیریت تایید و پایایی آلفای کرونباخ آن برای پرسشنامه مسئولیت اجتماعی 89/0 ، برای پرسشنامه رضایتمندی مشتریان 81/0 و برای پرسشنامه شهرت شرکت 74/0 گزارش گردید. یافته های تحقیق نشان داد که رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت کشت و صنعت مغان تحت تاثیر مسئولیت اجتماعی است بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسئولیت اجتماعی می‌تواند به شرکت کمک کند تا روابط عمومی بهبود یابد و باعث افزایش شهرت، اعتبار و ارزش افزوده شرکت در بازار و رضایتمندی مشتریان شود.

کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، رضایتمندی مشتریان، شهرت شرکت

ارجاع به مقاله
عزیززاده م., & مهدوی قره آغاج علیا ا. (1403). بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایتمندی مشتریان و شهرت شرکت (مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت مغان). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(28), 2305-2314. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2651

  • دفعات مشاهده مقاله: 141
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 145