اخلاق حرفه ای معلمان مولفه فراموش نشدنی در فناوری آموزشی

  • علیرضا عالی پور 1
  • معصومه عاشوری دموچالی 2
  • 1 دانشیار، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، نوشهر، ایران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و فرهنگی، مؤسسه آموزش عالی شفق تنکابن، تنکابن، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 8 شماره 29 (1403) , صفحه 437-447
چاپ شده: 1403-05-06

چکیده

تربیت معلم اسلامی نقش برجسته ای در دستیابی به اهداف تعلیم وتربیت دارد.فلسفه تعلیم و تربیت یعنی ایجاد افرادی که به خوبی از نظرفکری ،روحی ،عاطفی وجسمانی متعادل وهماهنگ مبتنی براعتقاد واطاعت از خداوند باشند.معلمان عامل برجسته ای هستند که ناتوانی درعمل به زندگی روزمره خود با رعایت اخلاق اسلامی باعث می شود که دانش آموزان ارزشهای منفی را از خود منطبق کنند.الگوی اخلاقی که معلمان باید از آن برخوردار باشند عبارتند از اخلاص ،محبت وهمدلی،صبر وحوصله،مشاوره وراهنمایی،تدریس مناسب سطح دانش آموز،تمرین دانش،توصیه خوب ،حمایت از دانش آموزان .معلمان باید از فناوری استفاده کنند و محتوای آن را با افکار ،فعالیت ها وتجربیات قبلی دانش آموزان مرتبط کنند.افزایش چشمگیر جمعیت درسطح جهانی انفجار دانش ،گسترش دامنه آموزش ،انقلاب درفناوری وارتباطات وابعاد ومتغیرهای مرتبط ،مشاغل آموزشی وموسسات آموزشی را تحت فشار قرار داد تا برای پذیرش همه تغییرات وهمگامی با چالش های معاصر گام های موثرتری بردارند.شناسایی ابعاد اخلاق درفناوری آموزشی می تواند دربهبود فضای اخلاقی درحوزه فناوری آموزشی موثر باشد.از این رو در پژوهش حاضر به تحلیل جایگاه اخلاق حرفه ای درفناوری آموزشی پرداخته می شود.

کلمات کلیدی: اخلاق حرفه ای، فناوری آموزشی، معلمان

ارجاع به مقاله
عالی پور ع., & عاشوری دموچالی م. (1403). اخلاق حرفه ای معلمان مولفه فراموش نشدنی در فناوری آموزشی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 8(29), 437-447. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2696

  • دفعات مشاهده مقاله: 128
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 92