بررسی نقش شخصیت برند بر ارزش آفرینی برند (مورد مطالعه شرکت بیمه ایران)

  • شاهین صفری 1
  • هادی مرشدی 2
  • علی شفیعی 3
  • 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
  • 2 دکتری، گروه آموزش سلامت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
  • 3 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 16 (1400) , صفحه 54-67
چاپ شده: 1400-03-01

چکیده

از آنجا که ارزش ويژه برند در تدوين استراتژي کسب و کار کمک شاياني کرده و در بلندمدت به سودآوري سازمان ها منجر مي شود، بنابراين، شناسايي تاثير شخصيت برند بر ارزش آفرینی از ديدگاه مشتريان بسيار مهم است. هدف از این پژوهش بررسی نقش شخصیت برند بر ارزش آفرینی برند در شرکت بیمه ایران می باشد. جامعه آماري تحقيق را 120 نفر از مشترکان شرکت بیمه ایران در شهر تهران را در بر مي گيرد. ابزار گردآوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه مي باشد که از پايايي و روايي مورد نظر برخوردار مي باشد. جهت آزمون فرضيه هاي تحقيق نيز از روش حداقل مربعات جزئي و به کمک نرم افزار Smart PLS نسخه دو، استفاده شد. یافته‌ها نشان داد مسئولیت­پذیری برند سادگی برند و پویایی برند بر ارزش آفرینی برندتاثیر مثبت و معندار داشته است. درهمین راستا نتایج نشان داد تاثیر متغیرهای جسارت برند و هیجانی بودن برند بر ارزش آفرینی برندتاثیر معناداری نداشته است.

کلمات کلیدی: شخصیت برند، ارزش آفرینی برند، بیمه ایران

ارجاع به مقاله
صفری ش., مرشدی ه., & شفیعی ع. (1400). بررسی نقش شخصیت برند بر ارزش آفرینی برند (مورد مطالعه شرکت بیمه ایران). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 54-67. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/764

  • دفعات مشاهده مقاله: 441
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 335