ارزیابی نقش بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت بیمه ایران با توجه به نقش واسطه تعهد سازمانی کارکنان
- 1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
- 2 دکتری، گروه آموزش سلامت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
- 3 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، ايران
چاپ شده: 1400-03-01
چکیده
در تحقیق حاضر ارزیابی نقش بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت بیمه ایران با توجه به نقش واسطه تعهد سازمانی کارکنان سنجیده شده است. این تحقیق به لحاظ روش از نوع تحقیقات علی همبستگی و بر مبنای هدف، کاربردی می باشد. برای جمع آوری داده های این پژوهش، از پرسش نامه استفاده شده است که پرسش نامه ها بین مدیران ارشد و میانی شرکت بیمه ایران توزیع و پس از تکمیل، 108 مورد جمع آوری گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار LISREL انجام شده است. نتايج حاصل از اين پژوهش نشان مي دهد كه ابعاد بازارگرایی داخلی (پرداخت پاداش، توسعه کارکنان وچشم انداز سازمانی) بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معنا دارد. به علاوه تعهد سازمانی در تاثیر گذاری بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی مطلوبی دارد.
کلمات کلیدی:
بازارگرایی داخلی، عملکرد شرکت، تعهد سازمانی کارکنان، بیمه ایران
ارجاع به مقاله
صفری ش., مرشدی ه., & شفیعی ع. (1400). ارزیابی نقش بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت بیمه ایران با توجه به نقش واسطه تعهد سازمانی کارکنان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(16), 17-31. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/772
- دفعات مشاهده مقاله: 492
- دفعات دانلود مقاله کامل : 343