نقش مدیریت تکنولوژی بر عملکرد سازمان مبتنی بر دیدگاه نوآوری و کیفیت محصول

  • سهیل رودری 1
  • حمید کاکائی 2
  • شهریار نصابیان 3
  • 1 دکتری اقتصاد، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
  • 2 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
  • 3 دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 517-528
چاپ شده: 1400-10-26

چکیده

در عصر حاضر توجه به فناوری و مدیریت آن برای شرکت­ها از اهمیت چندانی برخوردار است تا با توجه به آن بتوانند عملکرد بالاتری را برای خود رقم بزنند. هدف تحقیق حاضر بررسی نقش مدیریت تکنولوژی بر عملکرد سازمان مبتنی بر دیدگاه نوآوری و کیفیت است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان شرکت­های دانش­بنیان مستقر در شهر تهران است. با توجه به جدول مورگان و روش نمونه­گیری تصادفی ساده تعداد 135 نفر از کارکنان این شرکت‌ها به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. گردآوری داده‌‌ها با استفاده از پرسشنامه­های استاندارد انجام شده است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون‌های ضرایب معناداری و ضرایب مسیر در نرم­افزار PLS انجام شده است. نتایج حاکی از این است مدیریت تکنولوژی بر کیفیت محصولات، نوآوری فرآیند و نوآوری محصول تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلمات کلیدی: مدیریت تکنولوژی، عملکرد سازمان، کیفیت محصول، نوآوری فرآیند، نوآوری محصول

ارجاع به مقاله
رودری س., کاکائی ح., & نصابیان ش. (1400). نقش مدیریت تکنولوژی بر عملکرد سازمان مبتنی بر دیدگاه نوآوری و کیفیت محصول. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 517-528. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1134

  • دفعات مشاهده مقاله: 569
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 344