قصد خرید مجدد در خرید آنلاین

  • محمد ساده 1
  • داود گرجی زاده 2
  • مجید فاتح پور 3
  • 1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ناصرخسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 3 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 2013-2025
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

 قصد خرید خریداران به عنوان تمایل و قصد مشتری برای خرید یک کالا  یا خدمت ویژه از یک فروشنده تعریف می‌شود. نیت خریداری کالا  از ادراک خریداران نسبت به عملکرد خدمت دهندگان ناشی می‌شود. یعنی مصرف‌کننده از لحاظ خدمت رسانی به فروشنده یا نام تجاری اطمینان دارد. همچنین نشان می‌دهد اینکه آیا خریداران حاضر به خرید بیشتر از یک نهاد خاص هستند. در نهایت این قصد خرید است که مصرف‌کننده را به مشتری تبدیل می‌کند(سولیوان و کیم، 2018). همچنین منظور از تمایل به خرید دوباره، تکرار خرید مشتری از نام تجاریهای خاص پس از استفاده از همان نام تجاری یا اعتقاد مشتری به ادامه خرید از کمپانی  خاص در آینده است. تمایل به خرید دوباره نوعی رفتار مبتنی بر شناخت و احساسات است و همانطور که بیشتر محققان بیان داشته اند تمایل به خرید دوباره شاخص رفتاری وفاداری مشتری است و عاملی است که بر روی ارتباط آینده مشتری و نهاد، سوددهی شرکت و موفقیت آنها تاثیر می گذارد. عمده ترین دلیل تمایل به خرید دوباره، تجربیات پس از خرید است. شرکت ها می توانند به جای جذب  شتریان جدید، با هزینه سنجش کمتری به حفظ خریداران قبلی بپردازند. امروزه نهاد ها بر این باور رسیده اند که تنها با تکرار خرید خریداران است که قادرند به سود بلندمدت دست یابند. لذا همواره در تلاشند تا در تسهیل فرایند خرید مجدد خریداران گامی به پیش بردارند

کلمات کلیدی: قصد خرید، خرید مجدد، خرید آنلاین

ارجاع به مقاله
ساده م., گرجی زاده د., & فاتح پور م. (1402). قصد خرید مجدد در خرید آنلاین. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 2013-2025. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2620

  • دفعات مشاهده مقاله: 111
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 113