رابطه اعتماد به برندهای رسانه‌های اجتماعی با ارزش درک شده‌ی شبکه های اجتماعی

  • افشین شاه ولدی 1
  • داود گرجی زاده 2
  • مجید فاتح پور 3
  • 1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ناصرخسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 3 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 2026-2039
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

پژوهش حاضر با هدف رابطه اعتماد به برندهای رسانه‌های اجتماعی با ارزش درک شده‌ی شبکه های اجتماعی صورت پذیرفت. روش تحقيق حاضر از نظر هدف، كاربردي است؛ از نظر شیوه گردآوری داده ها، میدانی و مبتني بر مطالعه کتابخانه اي و نحوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی است.جامه آماری این پژوهش افرادی می‌باشد که از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند.حجم نمومه نامحدود است بنابراین 384 نفر به عنوان نمومه آماری در نظر می‌گیریم. در روش و ابزار گردآوری داده ها از پرسشنامه های اعتماد برند ، پرسشنامه اطلاعات (ارزش اطلاعات درک شده) ، پرسشنامه سرگرمی (ارزش سرگرمی درک شده) ، پرسشنامه شبکه های اجتماعی (ارزش شبکه اجتماعی درک شده) ، پرسشنامه وضعیت اجتماعی (ارزش موقعیت اجتماعی درک شده) و پرسشنامه ارتباط با دولت و سازمان ها (ارزش ارتباط سازمانی درک شده)ژانگ و همکاران (2021) استفاده شد. در بخش تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ای آماری در فصل چهارم نشان داد که ارزش درک شده‌ی شبکه های اجتماعی بر اعتماد برند رسانه اجتماعی تاثیر می گذارد.

کلمات کلیدی: اعتماد به برندهای رسانه‌های اجتماعی و ارزش درک شده‌ی شبکه های اجتماعی

ارجاع به مقاله
شاه ولدی ا., گرجی زاده د., & فاتح پور م. (1402). رابطه اعتماد به برندهای رسانه‌های اجتماعی با ارزش درک شده‌ی شبکه های اجتماعی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 2026-2039. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2621

  • دفعات مشاهده مقاله: 68
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 105