رابطه بین راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین صورت

  • محمد ساده 1
  • داود گرجی زاده 2
  • مجید فاتح پور 3
  • 1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ناصرخسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 3 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 2040-2054
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

پژوهش حاضر با هدف رابطه بین راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین صورت پذیرفت. روش تحقیق اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و با توجه به اينكه عينا وضعيت موجود توصيف مي شود از بعد ماهيت توصيفي- همبستگی مي باشد .جامعه آماری ، عبارت است از مجموعه کامل اندازه‌های ممکن یا اطلاعات ثبت شده از یک صفت کیفی ، در مورد گرد آورده کامل واحدها ، که محقق می‌خواهد استنباط هایی راجع به آن انجام دهد یا به بیان ساده‌تر ، در هر بررسی آماری ، مجموعه عناصر مورد نظر را جامعه می‌نامند.  جامعه آماری مشتریان ثابت بالای ۱۸ ساله دیجی کالا خواهند بود که تعداد 384 نفر از آنها بعنوان نمونه آماری و به روش در دسترس انتخاب شدند. در روش های گرد آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای  و  میدانی  استفاده شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده­های جمع آوری شده از هر دوآمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و  در قسمت استنباطی از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فصل چهارم نشان داد که علاوه بر اینکه راحتی خرید بر ارزش درک شده و قصد خرید مجدد مشتریان تاثیر دارد، ارزش درک شده مشتریان نیز بر قصد خرید مجدد مشتریان تاثیر دارد و همچنین ارزش درک شده مشتریان در رابطه بین راحتی خرید و قصد خرید مجدد مشتریان نقش میانجی دارد.

کلمات کلیدی: راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین

ارجاع به مقاله
ساده م., گرجی زاده د., & فاتح پور م. (1402). رابطه بین راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین صورت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 2040-2054. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2622

  • دفعات مشاهده مقاله: 137
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 124