رابطه بین راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین صورت
- 1 کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ناصرخسرو، ساوه، ایران
- 2 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
- 3 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف رابطه بین راحتی، ارزش درک شده و قصد خرید مجدد در خرید آنلاین صورت پذیرفت. روش تحقیق اين پژوهش از حيث هدف كاربردي و با توجه به اينكه عينا وضعيت موجود توصيف مي شود از بعد ماهيت توصيفي- همبستگی مي باشد .جامعه آماری ، عبارت است از مجموعه کامل اندازههای ممکن یا اطلاعات ثبت شده از یک صفت کیفی ، در مورد گرد آورده کامل واحدها ، که محقق میخواهد استنباط هایی راجع به آن انجام دهد یا به بیان سادهتر ، در هر بررسی آماری ، مجموعه عناصر مورد نظر را جامعه مینامند. جامعه آماری مشتریان ثابت بالای ۱۸ ساله دیجی کالا خواهند بود که تعداد 384 نفر از آنها بعنوان نمونه آماری و به روش در دسترس انتخاب شدند. در روش های گرد آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده از هر دوآمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و در قسمت استنباطی از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل فصل چهارم نشان داد که علاوه بر اینکه راحتی خرید بر ارزش درک شده و قصد خرید مجدد مشتریان تاثیر دارد، ارزش درک شده مشتریان نیز بر قصد خرید مجدد مشتریان تاثیر دارد و همچنین ارزش درک شده مشتریان در رابطه بین راحتی خرید و قصد خرید مجدد مشتریان نقش میانجی دارد.
- دفعات مشاهده مقاله: 137
- دفعات دانلود مقاله کامل : 124