اثرات استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد صنعت گردشگری استان مرکزی از دیدگاه صاحبان آژانس های مسافرتی

  • محسن اقبال 1
  • داود گرجی زاده 2
  • 1 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
  • 2 گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ناصر خسرو، ساوه، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 7 شماره 26 (1402) , صفحه 2090-2102
چاپ شده: 1402-09-30

چکیده

در جهان های توسعه یافته ،عمیق ترین تأثیری که رسانه های اجتماعی بر صنعت گردشگری داشته اند، دموکراتیک کردن بررسی های آنلاین است. امروز اتحادیه اروپا و مسافران ایالات متحده برای تحقیق در مورد مقاصد سفر و اقامتگاه های آینده خود به صورت آنلاین مراجعه می کنند هدف این پژوهش تببین تاثیر استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد صنعت گردشگری است. روش تحقيق حاضر از نظر هدف، كاربردي است؛ از نظر شیوه گردآوری داده ها، میدانی و مبتني بر مطالعه کتابخانه اي و نحوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ای آماری در فصل چهارم نشان می دهد که  استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد صنعت گردشگری در سطح اطمینان 99 درصد تاثیر مثبت و معناداری دارد . این نشانگر این است که رسانه های اجتماعی نوین توانسته اند جایگاه خود را در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی پیدا کنند. رسانه های سنتی یا قدیمی تر در این زمینه متفاوت تر عمل می‌کنند و این تفاوت ناشی از ویژگی های ارتباطی و بازاریابی متفاوت رسانه های جدید با رسانه های سنتی یا قدیمی تر می باشد.

کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی، دموکراتیک، استراتژی های بازاریابی، رسانه های سنتی

ارجاع به مقاله
اقبال م., & گرجی زاده د. (1402). اثرات استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد صنعت گردشگری استان مرکزی از دیدگاه صاحبان آژانس های مسافرتی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 7(26), 2090-2102. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/2626

  • دفعات مشاهده مقاله: 138
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 124