بررسی تاثیر شیوه های بازاریابی داخلی بر قصد ترک شغل کارکنان: مطالعه بیمارستان های خصوصی شهرستان اهواز
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر شیوههای بازاریابی داخلی بر قصد ترک شغل کارکنان بیمارستانهای خصوصی شهرستان اهواز انجام شده است. فرضیه اصلی پژوهش بر این مبنا است که شیوههای بازاریابی داخلی بر قصد ترک شغل کارکنان تأثیرگذار است. برای بررسی این فرضیه، پنج فرضیه فرعی در رابطه با تأثیر متغیرهای چشمانداز، ارزیابی، پاداش، مشارکت و ارتباطات بر قصد ترک شغل مطرح و مورد آزمون قرار گرفته است.روش تحقیق در این پژوهش از نوع پیمایشی-همبستگی بوده و دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شدهاند. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان بیمارستانهای خصوصی شهرستان اهواز بوده و نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شده است.یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین شیوههای بازاریابی داخلی و قصد ترک شغل کارکنان رابطه منفی و معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، هرچه میزان استفاده از شیوههای بازاریابی داخلی در سازمان بیشتر باشد، قصد ترک شغل کارکنان کمتر خواهد بود. همچنین، نتایج نشان داد که هر یک از متغیرهای چشمانداز، ارزیابی، پاداش، مشارکت و ارتباطات به طور جداگانه بر قصد ترک شغل تأثیر منفی و معناداری دارند.
- دفعات مشاهده مقاله: 29
- دفعات دانلود مقاله کامل : 25