نقش سرمایه‌های انسانی در تاب‌آوری و مدیریت بحران‌های سازمانی (مطالعه موردی شهرداری رشت)

  • حمیدرضا فضل طلب 1
  • فاطمه جمشیدی 2
  • 1 کارشناس منابع انسانی
  • 2 رییس اداره برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 32 (1404) , صفحه 1454-1460
چاپ شده: 1404-03-01

چکیده

تاب‌آوری سازمانی به‌عنوان توانایی سازمان‌ها در مقابله با بحران‌ها و بازگشت به وضعیت عادی پس از مواجهه با چالش‌ها، یکی از مهم‌ترین مفاهیم در علم مدیریت است. در این مقاله، نقش سرمایه‌های انسانی در افزایش تاب‌آوری و مدیریت بحران‌های سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به‌ویژه تأثیر تفاوت‌های نسلی میان کارکنان سازمان‌ها بر تاب‌آوری سازمانی بررسی می‌شود. در این تحقیق، داده‌ها از کارکنان شهرداری رشت جمع‌آوری شده و با استفاده از روش‌های آماری مختلف تحلیل گردید. نتایج نشان می‌دهد که ویژگی‌های سرمایه انسانی مانند تعهد سازمانی، انعطاف‌پذیری، یادگیری مستمر و شایستگی در تاب‌آوری سازمانی تأثیرگذار هستند. این مقاله با تحلیل دقیق آماری، پیشنهاداتی برای بهبود تاب‌آوری سازمانی از طریق مدیریت بهتر منابع انسانی ارائه می‌دهد.

کلمات کلیدی: تاب‌آوری سازمانی، مدیریت بحران، سرمایه‌های انسانی، نسل‌ها، شهرداری رشت

ارجاع به مقاله
فضل طلب ح., & جمشیدی ف. (1404). نقش سرمایه‌های انسانی در تاب‌آوری و مدیریت بحران‌های سازمانی (مطالعه موردی شهرداری رشت). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(32), 1454-1460. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3208

  • دفعات مشاهده مقاله: 19
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 23