بررسی نقش فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات سازمانی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر تهران)

  • حميد كاكائی 1
  • هادی محمدی 2
  • صمد ملکی 3
  • پریسا ترینی 4
  • 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ايران
  • 2 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
  • 4 کارشناس ارشد مدیریت دولتی، گرایش طراحی سازمان های دولتی، دانشگاه پیام نور واحد گرمسار، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 18 (1400) , صفحه 96-106
چاپ شده: 1400-07-30

چکیده

تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش فعالیت­های مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات سازمانی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 250 نفر از کارکنان شعب بانک ملت شهر تهران است که با روش نمونه­گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران تعداد 151 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. گردآوری داده‌‌ها با استفاده از پرسشنامه­های استاندارد انجام شده است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون‌های ضرایب معناداری و ضرایب مسیر در نرم­افزار PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که فعالیت­های مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده نقش مثبت و معناداری دارند. همچنین نتیجه گرفته شد که مولفه­های فعالیت­های مدیریت منابع انسانی از قبیل مشارکت، آموزش و توسعه و پاداش و قدردانی نیز در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده نقش مثبت و معناداری دارند.

کلمات کلیدی: فعالیت مدیریت منابع انسانی، مشارکت، آموزش و توسعه، کیفیت خدمات سازمانی

ارجاع به مقاله
كاكائی ح., محمدی ه., ملکی ص., & ترینی پ. (1400). بررسی نقش فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات سازمانی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر تهران). نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(18), 96-106. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/996

  • دفعات مشاهده مقاله: 381
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 513