بررسی نقش فعالیتهای مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات سازمانی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر تهران)
- 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ايران
- 2 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
- 3 کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
- 4 کارشناس ارشد مدیریت دولتی، گرایش طراحی سازمان های دولتی، دانشگاه پیام نور واحد گرمسار، ایران
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش فعالیتهای مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات سازمانی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 250 نفر از کارکنان شعب بانک ملت شهر تهران است که با روش نمونهگیری تصادفی ساده و فرمول کوکران تعداد 151 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامههای استاندارد انجام شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای ضرایب معناداری و ضرایب مسیر در نرمافزار PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که فعالیتهای مدیریت منابع انسانی در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده نقش مثبت و معناداری دارند. همچنین نتیجه گرفته شد که مولفههای فعالیتهای مدیریت منابع انسانی از قبیل مشارکت، آموزش و توسعه و پاداش و قدردانی نیز در راستای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده نقش مثبت و معناداری دارند.
- دفعات مشاهده مقاله: 381
- دفعات دانلود مقاله کامل : 513