تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش

  • حميد كاكائی 1
  • کیوان فرسنداج 2
  • امیر حسین میرزائی 3
  • عاطفه شبرنگ صفر پور 4
  • فاطمه زندی 5
  • 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
  • 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، تهران، ايران
  • 3 کارشناس ارشد عمران (گرایش مدیریت ساخت)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی (کرمان)، کرمان، ایران
  • 4 دانشجوی دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار، دانشگاه تهران، تهران، ایران
  • 5 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 5 شماره 19 (1400) , صفحه 1930-1942
چاپ شده: 1400-12-28

چکیده

در دنیای امروزی توجه به مشتری­مداری در هر صنعتی به خصوص در صنعت فرش و محصولات وابسته به خاطر شدت رقابت حرف اول را می­زند. با توجه به اهمیت موضوع تحقیق حاضر به دنبال تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان شهر فرش شهر تهران است که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون‌های ضرایب معناداری و ضرایب مسیر در نرم­افزار PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که عوامل داخلی و عوامل خارجی بازاریابی کارآفرینانه نیز می­تواند نقش مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش داشته باشند.

کلمات کلیدی: بازاریابی کارآفرینانه، عوامل داخلی، عوامل خارجی، ارزش ویژه برند، وفاداری مشتری

ارجاع به مقاله
كاكائی ح., فرسنداج ک., میرزائی ا. ح., شبرنگ صفر پور ع., & زندی ف. (1400). تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 5(19), 1930-1942. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/1235

  • دفعات مشاهده مقاله: 546
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 312

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده