تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش
- 1 دانشجوی دکتری اقتصاد سنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ايران
- 2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، تهران، ايران
- 3 کارشناس ارشد عمران (گرایش مدیریت ساخت)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی (کرمان)، کرمان، ایران
- 4 دانشجوی دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار، دانشگاه تهران، تهران، ایران
- 5 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
چکیده
در دنیای امروزی توجه به مشتریمداری در هر صنعتی به خصوص در صنعت فرش و محصولات وابسته به خاطر شدت رقابت حرف اول را میزند. با توجه به اهمیت موضوع تحقیق حاضر به دنبال تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان شهر فرش شهر تهران است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیدند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای ضرایب معناداری و ضرایب مسیر در نرمافزار PLS انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که عوامل داخلی و عوامل خارجی بازاریابی کارآفرینانه نیز میتواند نقش مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان شهر فرش داشته باشند.
- دفعات مشاهده مقاله: 546
- دفعات دانلود مقاله کامل : 312