بررسی تاثیر منبع پیام بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی با نقش میانجیگری اعتماد مبتنی بر محتوا و اعتماد مبتنی بر تعامل در بازاریابی صنعتی

  • ملیکا رحمانی 1
  • مجتبی مالکی 2
  • حامد حسین زاده مقدم 3
  • عرفان نصیری 4
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
  • 3 کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 4 کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 448-458
چاپ شده: 1404-05-18

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر منبع پیام بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی با نقش میانجی گری اعتماد مبتنی بر محتوا و اعتماد مبتنی بر تعامل در بازاریابی صنعتی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری در این پژوهش عمده فروشان صنعت پلاستیک به تعداد 150 نفر بوده که تمامی این افراد در انجام این پژوهش مشارکت داشته‌اند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه 25 گویه ای در اراتباط با موضوع پژوهش است. همچنین به منظور تجزیه تحلیل داده‌ها در این پژوهش از روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS3، بهره گرفته شد. یافته‌های مطالعه نشان داد که منبع پیام محتوای تولید شده (کارکنان یا شرکت‌ها) بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری دارد. مشخص شد که اعتماد مبتنی بر محتوا و اعتماد مبتنی بر تعامل مکانیسم‌های اساسی هستند که منبع پیام بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، مشاهده کردیم ایموجی ها اثر تعدیلگری در تاثیرگذاری منبع پيام بر بكارگيري رسانه هاي اجتماعي ندارند. ولی اطلاعات عینی اثر تعدیلگری در تاثیرگذاری منبع پيام بر بكارگيري رسانه هاي اجتماعي را دارند؛ بنابراین این یافته‌ها پیامدهای مشخصی برای بازاریابان B2B در توسعه استراتژی‌های پیام رسانه‌های اجتماعی موثر دارد.

کلمات کلیدی: تعامل با مشتری، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، منبع پیام

ارجاع به مقاله
رحمانی م., مالکی م., حسین زاده مقدم ح., & نصیری ع. (1404). بررسی تاثیر منبع پیام بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی با نقش میانجیگری اعتماد مبتنی بر محتوا و اعتماد مبتنی بر تعامل در بازاریابی صنعتی. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 448-458. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3121

  • دفعات مشاهده مقاله: 17
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 17

مقالات بیشتر خوانده شده از همین نویسنده