بررسی نقش جذابیت تبلیغات، تأیید افراد تأثیرگذار و نظرات بازدیدکنندگان آنلاین بر تصمیم‌گیری خرید مشتریان

  • امیرمهدی انتظاری 1
  • مجتبی مالکی 2
  • مهیار عظیمی 3
  • محسن نجفی 4
  • 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 2 استادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ایران
  • 3 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، تهران، ایران
  • 4 دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, دوره 9 شماره 33 (1404) , صفحه 216-227
چاپ شده: 1404-04-28

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش جذابیت تبلیغات، تأیید افراد تأثیرگذار، و نظرات بازدیدکنندگان آنلاین بر تصمیم‌گیری خرید مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان وبسایت داروکده) است. تحقیق حاضر از نظر ماهیت و روش پژوهش، توصیفی - پیمایشی می‌باشد. از آنجا که جامعه آماری مشتریان نوین چرم، نامحدود می‌باشد، بر اساس جدول مورگان تعداد 384 به عنوان نمونه انتخاب شدند و در فرآیند پژوهش مشارکت کردند. پاسخ‌های نظرسنجی از مشتریان نوین چرم از طريق پرسشنامه‌هاي جذابیت تبلیغات از پرسشنامه آریف و همکاران (2023) ، تأیید افراد تاثیرگذار از پرسشنامه نافیس و همکاران (2021)، بازدیدکنندگان آنلاین از پرسشنامه چئونگ و همکاران (2012) و تصمیم‌گیری خرید از پرسشنامه دی‌شلد و همکاران (1996) جمع‌آوری شده و با نرم افزار SPSS26 و Smart PLS3  مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که جذابیت تبلیغات بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر مثبت می‌گذارد، تأیید افراد تأثیرگذار بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر مثبت می‌گذارد و نظرات بازدیدکنندگان آنلاین بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر مثبت می‌گذارد.

کلمات کلیدی: جذابیت تبلیغات، بازدیدکنندگان آنلاین، تصمیم‌گیری خرید

ارجاع به مقاله
انتظاری ا., مالکی م., عظیمی م., & نجفی م. (1404). بررسی نقش جذابیت تبلیغات، تأیید افراد تأثیرگذار و نظرات بازدیدکنندگان آنلاین بر تصمیم‌گیری خرید مشتریان. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری, 9(33), 216-227. Retrieved از https://www.majournal.ir/index.php/ma/article/view/3249

  • دفعات مشاهده مقاله: 2
  • دفعات دانلود مقاله کامل : 1